Pozycjonowanie strony internetowej to proces polegający na poprawianiu pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Obecnie na rynku wiedzie prym wyszukiwarka firmy Google, aż 97% użytkowników internetu korzysta właśnie z tej wyszukiwarki.

Dlatego w obecnych czasach większość czynności związanych z pozycjonowaniem dostosowuje się właśnie pod kątem wyszukiwarki Google.

Tak naprawdę nie do końca wiadomo jak działają i na co zwracają uwagę wyszukiwarki internetowe, gdyż te algorytmy są jednymi z najpilniej strzeżonymi tajemnicami. Obecnie niektóre zabiegi uważane są za bardziej, a niektóre za mniej skuteczne. Jadnak kilka prostych czynności, które jesteśmy w stanie sami wykonać przyniosą nam ogromne korzyści:

 

Spraw by Cię lajkowano!

Obecnie duża ilość polubień na portalach społecznościowych naszego profilu firmowego bardzo dobrze wpływa na wyniki w wyszukiwarce.

 

Linkuj do swojej strony!

Dodawaj adres swojej strony internetowej w często nawet darmowych ogłoszeniach regionalnych, branżowych portalach. Poproś swoich znajomych lub klientów żeby nawet wspomnieli o Tobie lub Twojej firmie w swoich wpisach lub na stronach www.

 

Pozycjonuj się mądrze, pozycjonuj się regionalnie!

Obecnie nowoczesne strony internetowe pozycjonuje się na konkretne wyrażenia. Niestety nie da się jednej strony wypromować na każde zapytanie. Obecnie lepiej pozycjonować stronę na mniej popularne zapytania. Wyobraźmy sobie kiedy wpisujemy do przeglądarki zapytanie np "usługi fryzjerskie". Ile wyników znajdziemy? Pewnie całe mnóstwo. Tylko jak trudno będzie w tym gęstym tłumie umieścić i naszą ofertę. Nie pozycjonujmy się od razu np. na zapytanie "usługi fryzjerskie" tylko pozycjonujmy się pod konkretną lokalizację. Szansa, że mieszkając nad morzem pozyskamy stałego klienta np. z Wrocławia jest naprawdę niewielka.

 

Treści dobrej jakości!

Algorytmy wyszukiwarek są tak skonstruowane, żeby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej "naturalne". Co oznacza że strony częściej odwiedzane są uważane za popularne i zajmują wyższe pozycje. Niekiedy tak bardzo pragniemy, aby Nasza strona zajmowała lepsze pozycje, że korzystamy z niedozwolonych praktyk pozycjonowania takich jak np. farma linków (wymienianie się linkami nie mającymi nic wspólnego z treścią naszej strony po to żeby zwiększyć na niej ruch użytkowników. Jeśli jednak roboty wyszukiwarek odgadną taka praktykę kara może być wyjątkowo sroga,  bo grozić może nam nawet usunięcie strony z indeksu wyszukiwarki. Zastanówmy się przez chwilę jakich informacji mogą szukać nasi klienci i takie właśnie treści umieśćmy na naszej stronie.

 

Przyśpiesz swoją witrynę!

Często na stronach umieszczamy różnego rodzaju zdjęcia lub grafiki. Sprawdźmy czy ich rozmiar nie jest zbyt duży przez co nasza witryna wolno się wczytuje. Jeśli ten problem u nas występuje możemy w sieci znaleźć dużo darmowych programów lub stron online zmniejszających zdjęcia. Jeśli korzystamy z systemu zarządzania treścią opisujmy nasze grafiki. Poprawi to także naszą pozycję w sieci oraz będziemy łatwiej rozpoznawalni, bo po wpisaniu naszej nazwy od razu wyświetli się nasze logo oraz asortyment lub nasze prace.

 

Postaw na mobilność!

O temacie stron responsywnych pisaliśmy już szerzej w innym artykule, jednak zawsze pamiętaj także o tych użytkownikach ze smartphonami (a jest ich naprawdę spora grupa)

 

Zainwestuj w CMS!

System zarządzania treścią nie tylko ułatwia nam życie, ponieważ łatwiej edytować naszą stronę bez znajomości skomplikowanych skryptów, ale też pomaga w pozycjonowaniu. Każdy artykuł i niemal każdy element znajdujący się na naszej stronie można za pomocą CMS'a opisać / otagować. Można nawet dodawać własne streszczenia witryny. Tytuły dla poszczególnych wpisów, które będą widzieli użytkownicy przeglądarki.

 

Używaj odpowiednich nagłówków!

Pisząc artykuły lub układając ofertę na swojej stronie warto używać tzw. nagłówków (h1, h2, h3, h4, h5, h6). Najważniejsza treść na stronie powinna być zapisana nagłówkiem h1 - nie można jednak z tym przesadzać ponieważ ich nadużywanie tez może być karane w postaci gorszego miejsca w wyszukiwarce. Odnośniki do treści ważnych lub bloku tekstu można wyróżnić nagłówkami typu h2 oraz h3.

Nie zależnie od tego czy pozycjonujemy stronę na własną rękę czy zlecamy to zewnętrznej firmie proces pozycjonowania jest na pewno procesem wyjątkowo złożonym i większe korzyści przynosi on w dłuższym czasie.

Korzystanie z tego typu praktyk w dłuższym okresie zaowocuje naprawdę dobrą pozycją naszej strony w google.

Oczywiście wszystkie strony przygotowywane przez nas są zoptymalizowane pod kątem SEO - oznacza to, że nawet nie korzystając z oferty firm zajmujących się płatnym pozycjonowaniem możliwe jest uzyskanie niekiedy nawet wyjątkowo wysokich wyników, jeśli przestrzega się tylko kilku prostych zasad. Oczywiście jeśli komuś zależy, żeby zajmować najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w jak najkrótszym czasie to powinien wręcz z takiej oferty skorzystać.