Jeszcze parę lat temu internet przeglądało się wyłączenie na komputerach stacjonarnych lub laptopa. Robiło się to zwykle w miejscu pracy lub w domu. Ogromna popularyzacja urządzeń mobilnych sprawiła jednak, że obecnie nie do końca wiadomo gdzie i kiedy nasza strona może być odwiedzana.

Dlatego powinniśmy ją przygotować jak najlepiej dla współczesnego użytkownika, który może np. korzystać w tej chwili ze smartphona podczas podróży pociągiem lub lunchu w restauracji. Mnogość różnego rodzaju urządzeń na, których obecnie możemy przeglądać internet spowodowała, że strona musi być projektowana w sposób elastyczny (responsywny) tak aby zawartość mogła dopasować się do każdego rodzaju urządzenia oraz orientacji ekranu (w pionie lub poziomie).

 

Responsywność uzyskuje się implementując odpowiedni framework lub używając tzw. media queries w oparciu o kaskadowy arkusz stylów css. Dzięki takiemu rozwiązaniu strona wykrywa rozdzielczość ekranu i dopasowuje do niego swoją zawartość, a także rozmiar np. tekstów.

Przyjęcie założenia stron responsywnych spowodowało, że obecnie nie trzeba wykonywać kilku stron tego samego serwisu - dla każdego urządzenia inny - co zdecydowanie skraca koszt oraz termin realizacji takiej strony.

 

Zalety posiadania strony responsywnej / mobilnej:

- jedna strona obsługuje wszystkie urządzenia

- poprawa czytelności na urządzeniach o mniejszej rozdzielczości ekranu

- lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek internetowych

- pierwszeństwo w wyświetlaniu w google nad stronami nieresponsywnymi (jeśli użytkownik korzysta np. ze smartphona)

- większy prestiż nad firmami, które nie posiadają takiej strony

 

Przykład naszej realizacji strony respnsywnej dla fotograf Magdaleny Tarach-Haładyń.